Monday, February 9, 2009

Victoria Falls



Vic Falls er en fantastisk og søkkvåt opplevelse! Første gang vi dro dit var vi sammen med Juliet som var deltaker i forrige utveksling. Hun har sett fallene noen ganger før og ga oss en ekspresstur – vil du være med så heng på… Jeg kunne egentlig brukt lang tid på bare å stå og se, for det er en utrolig mektig opplevelse. På Lozi heter fallene Mosi-oa-Tunya; the storm that thunders. Når du står der er det ikke vanskelig å skjønne det navnet. Bildet over er tatt på brua over til Zimbabwe der hvor bungee-jumping foregår. Jeg tok meg faktisk en ørliten tur over
grensa - sånn ca 50 cm.





Andre gang dro jeg sammen med Siv Hege og en annen norsk dame, Audhild, som jobber på colleget her. Solnedgang over fallene, og så etter hvert fullmåne med måneregnbue. Fantastisk flott! Vi gikk etter hvert opp på oversiden av fallene og satte oss ved bredden av Zambezi. Etter en stund oppdaget vi at det var en bevegelse i buskene bak oss, og fikk se en flodhest på vandring ca 10-15 meter fra oss. Hvis det er en ting jeg har lært om flodhester, så er det at du ikke skal befinne deg mellom en flodhest og vannet! Hjerterytmen økte en liten smule akkurat da, og vi krøp sammen og gjorde oss så usynlige vi kunne. Heldigvis var den på vei inn på land for å gresse. Stadig nye opplevelser som krydrer hverdagen….



Vic falls by night

No comments:

Post a Comment