Monday, February 16, 2009

Rafting på Zambezi


White water rafting på Zambezi i regntiden - det er en ganske spennende opplevelse. Søndag morgen ble jeg hentet sammen med tre norske studenter og en veileder på colleget. Vi fikk først servert en skikkelig sikringsfrokost, noe jeg først skjønte betydningen av litt senere.... Deretter ble vi kjørt et stykke før vi måtte klatre ned den utrolig bratte skråningen til elva. Vi fem ble plassert i en båt med en japaner og en koreaner med høyst tvilsomme engelskegenskaper, noe som skulle vise seg å bli en liten utfordring. Elva så riktig hyggelig og rolig ut, så jeg så for meg en trivelig søndagstur nedover flott landskap. Den første bølgen vi møtte gjorde slutt på den forestillingen - vi gikk rundt så det sang, og jeg mistet taket i båten. Heldigvis var det noen som fisket tak i meg så jeg kom meg tilbake på plass. Etter dette skjønte vi at her var det bare å jobbe på. Dette til tross - jeg havnet uti en gang til sånn i farta, før vi opplevde å bli løftet til værs og smelt bakover. Det fløy folk i alle retninger, men jeg klarte å holde meg fast ganske godt helt i front av båten. Jeg er øverst til høyre på bildet.


Et par ganger fikk vi lov til å hoppe uti og henge etter båten, og det gjorde jeg selvfølgelig! Det var ikke før etterpå at jeg oppdaget at det faktisk lå krokodiller og solte seg langs bredden....

Alt i alt en flott opplevelse, og jeg var sykt støl dagen derpå. Hadde nok jobbet med litt andre muskler enn til vanlig.

No comments:

Post a Comment