Saturday, August 1, 2009

Tid for evaluering....

Nå er jeg halvveis i utvekslingen, og vi har den siste tida jobbet med en rapport hvor vi forsøker å oppsummere erfaringene så langt og se hva som kan gjøres bedre den siste tiden og videre for evt neste utveksling. For min del har det vært en del utfordringer i fht at mangel på transport og vanskeligheter med kommunikasjon med arbeidsstedene har ført til at de ofte har fått beskjed om at jeg skal komme samme dag som jeg ankommer. Dermed har det ikke vært mulig å lage et godt program for uka eller få gitt beskjed til pasienter om at jeg er til stede. I stedet har jeg endt opp med å få erfaring innen mange andre felt enn fysioterapi; jeg har deltatt på fødsler, målt og veid barn, delt ut piller og pledd, fylt ut helsekort osv. For at vi skal komme videre i prosjektet er det jo imidlertid rehabilitering som skal være fokus. Derfor har vi nå på møte med alle partnerne presentert et henvisningssystem hvor de må tydeliggjøre hva de ønsker at vi skal bidra med, og så kan vi i samarbeid med dem sette opp et program i god tid før ankomst. Håpet er at dette skal bidra til en bedre utnyttelse av fysio- og ergoterapiressursen og at partnerne skal få en mer forutsigbar tjeneste. Så får vi se om vi lykkes…. Akkurat nå venter vi på at de første henvisningene skal komme.

No comments:

Post a Comment